Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, June 30, 2006

Skeletten i garderoben

Jenny och Linda har taggat mej angående vad jag förvarar i frysen, garderoben, bilen och plånboken. Jag är en ganska slarvig människa faktiskt; jag tycker om när det är rent, men är värdelös på ordning så jag fick göra en liten inventering inför uppdraget.

Fem saker i min frys
Små gorgonzolapajer, kokta bönor och linser, 2 kg kyckling, min vinteryllejacka (fråga inte!), hemgjorda vårrullar.

Fem saker i min garderob
En mängd omaka strumpor... och några gamla favoritklänningar: min bilklänning från Jenny Hellström, en storblomming rosalila från en secondhandaffär i Köpenhamn, en fin korallröd som jag bara använt en gång och ett trasigt grått klänningsförkläde som jag inte kan förmå mej att kasta (jättefint).

Fem saker i min bil
Jag har ingen bil, tar mej fram med cykel. På cykeln har jag en barnsadel.

Fem saker i min plånbok
Alldeles för många kvitton (eventuellt något med en begagnad prilla i), några kort, lite pengar (typ sjutton och femtio), donationskort, värde- och bonuscheckar från ICA, Becel, Skånemejerier och Finax.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home