Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, June 28, 2006

Makens tunnbrödsrullar

Makens utflyktsmat - väl härmvärd: Vispa ihop några ekologiska ägg och lite vatten, krydda rikligt med dill, vitlök, lite chili, salt och peppar. Stek finhackad lök. Gör ett par tunna omeletter och stänk över några droppar tryffelolja. Fördela omeletterna på mjuka tunnbröd, strö över goda handskalade räkor och rulla ihop.

Det blev väldigt gott; vi satt på en bänk i Malmö city och njöt. (Jag var odrägligt hungrig så vi kom inte ens så långt som till en park...) Vi åt en enkel sallad till.

Och ikväll ska jag ut och äta med kollegorna. Vilket lyxliv jag lever.

4 Comments:

Blogger Jessica said...

Det finns en iransk örtomelett som bygger på samma princip och som jag ska prova att göra som en rulle. Omeletten i sig är dundergod. Och ibland är lyx exakt vad man behöver :).

1:05 PM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Tunnbrödsrullen låter jättegod!

12:51 AM  
Blogger Viktoria said...

Jessica, jag frågade min iranske granne vilka örter man har i en iransk örtomelett. Han kunde inte de svenska namnen på dem, men lovade bjuda nångång!

10:23 AM  
Blogger Jessica said...

Receptet var med, om jag minns rätt, i en Elle a la carte (nu mat & vin), om billig mat. Dill ingick i den. Ska leta fram receptet vid tillfälle.

5:44 AM  

Post a Comment

<< Home