Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, April 25, 2006

Matlagningskurs med mej


Såhär kan maten se ut som vi lagar på diabetesskolan. Ena dagen gjorde vi chili con quorn, gurkmejagul potatis, morots- och ruccolasallad och fruktspett med mango och päron. Andra dagen blev det laxbiffar, bulgursallad, gröna bönor och fruksallad med hallonsås. Jag hann inte göra några nya recept till förra veckans diabetesskola, annars är det roligare (för mej) när man gör nya saker varje gång. Konstigt nog har det inte skett några större missöden under de tre år jag varit inblandad. En gång var det en farbror som råkade hälla i allt grus från timjankrukan i linssoppan. Den soppan knastrade... Ja, när jag tänker efter har väl den sortens olyckor hänt ett par gånger. Och någon enstaka gång har någon deltagare varit väldigt motvillig.

Till hösten ska jag ha matlagningsgrupper med personal från sjukhuset varje vecka. Jag blir lite matt när jag tänker på det, men jag tycker att det är roligt så naturligtvis tackade jag ja.

3 Comments:

Blogger Bloggblad said...

Men om man låter grussoppa stå en stund, sjunker det inte till botten då?

2:50 PM  
Blogger Viktoria said...

God idé, vi tänkte inte på det...

1:28 AM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Jag skulle gärna läsa lite mera om dina dietiskutflykter om du vill lära ut mera. Nu ligger din länk hos mig så jag kommer att läsa oftare. =)

1:40 AM  

Post a Comment

<< Home