Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, November 08, 2011

Jordärtskocksvariationer

Jo, här äter vi jordärtskockor på längden och bredden... Riktigt lyckad blev pizzan med pizzadeg + ett tunt lager tomatsås + riven västerbottenost + skivade champinjoner + tunt skivad rå jordärtskocka + små fina klickar mogen gorgonzola, och skjuts in i ugnen ca 10 minuter eller lite mer. Sen italiensk salami och ruccola på. Alla som åt blev glada.

3 Comments:

Blogger Fröken Dill said...

Mums vad gott! Jag fick just en hel påse hemodlade skockor av en arbetskompis!

1:49 AM  
Anonymous Charlotta said...

My god. GE MIG! Nomnom!

1:21 PM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Tänk på muffinserna som en Baba au Rhum och dränk dem i söt sockerlag med kanske lite god sprit i och en kula glass. De blir antagligen lite mera ätliga då.

7:22 AM  

Post a Comment

<< Home