Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, December 07, 2009

I morgon är det julbord

Skrolla ner till Lisas lammfärslimpa med bacon, kapris och timjan i tomatsås. Jag fick ett tips på jobbet och nu har jag testat. Det var gott, men fotot blev som vanligt vinterfult.

På tal om jobbet har vi knytis-julbord i morgon, barndietisterna och barnsjukgymnasterna. Jag är ny i sammanhanget och skrev mitt namn sist på listan och att jag ska ta med "nåt salladsaktigt utan rödkål" (nån annan skulle ha med en sallad med rödkål). Strax innan jag gick hem idag strök jag min salladsidé för att jag inte kom på något, och skrev "nåt gott med ost" i stället. Så vad ska jag göra nu då...

3 Comments:

Blogger Mikkan said...

Visst är det bedrövligt med fotograferingen såhär års, supertrist!

11:24 PM  
Blogger Viktoria said...

Dagstid på balkongen går det väl an, men då är jag aldrig hemma.

12:49 PM  
Blogger Mikkan said...

Exakt. Man får vara VÄLDIGT uppfinningsrik för att det skall gå vägen...

12:52 AM  

Post a Comment

<< Home