Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, September 28, 2008

En lyckans ost

I mitt knä: en enkel potatis- och löksoppa med ostgratinerat bröd på. Osten är en ny bekantskap som jag tror kan utvecklas till mer än en himlastormande förälskelse. (Schweizisk Le Cousin - köp den! Låt den ligga framme, skär i stavar och ät framför teven. Du blir en lyckligare människa om du är av sorten som kan glädjas åt god ost.)

4 Comments:

Blogger Rebecca said...

TACK för tipset. Jag blir lycklig av ost. Och av bröd. Och av choklad. Och allra helst allt under samma kväll =).

9:32 AM  
Blogger Aidaho said...

jag gillar din klänning!! jättesnygg! Lika frestande såg tallriken ut.

12:49 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Mmmm, vad gott! Perfekt att mysa med en höstkväll.

12:47 AM  
Blogger Servitrisen said...

Hej! Vilken härlig sida du är! Jag är rätt ny i matbloggsträsket och kör väl lite mer blandning av vad jag äter o dricker med vad jag gör, nämligen jobbar i krogbranschen. Titta gärna in hos mig!!

5:35 PM  

Post a Comment

<< Home