Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, July 07, 2008

Hemma!

Vi kom hem nu ikväll och när jag sitter stilla vid datorn märker jag att min kropp fortfarande gungar i takt med X2000 - det är nästan läskigt.

Jag ska inte berätta om alla tågturer vi gjort de senaste två veckorna, men kortfattat har vi träffat släkt. Min bror har gift sej och sen har vi varit hos min mans föräldrar och syskon. Mest har vi varit hos svärföräldrarna och ätit svärmors fantastiska mat som strömminglådor, dillkött, kyckling- och spenatfyllda crèpes osv. (Hon säger att hon har dåligt smaksinne. Om det stämmer har hon i alla fall en väldig känsla för kryddning.)

På bild: min svägerska Evas kyckling - en sommarfavorit. Jag gillar att det är mycket parmensan och vitlök i rätten. Och bacon, kyckling och avokado.

2 Comments:

Blogger Emma said...

Jag har skrivit det förut men den där salladen är bland det godaste jag vet! Äter den väldigt ofta.

11:49 AM  
Blogger Viktoria said...

Roligt att höra, Emma! Jag gillar den också.

10:00 AM  

Post a Comment

<< Home