Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, February 23, 2008

Jag längtar till sommaren

Här går det hett till. Medan dottern inskolas på dagis är sonen hemma med hög feber. Jag hinner inte laga mat i nämnvärd omfattning, men hela förmiddagen idag har jag suttit vid teven med sonen i famnen och läst indiska kokböcker och gamla hälsokostkokböcker för att få tips på recept vid olika allergier. Mycket intressant - det är sånt jag blir hög på nuförtiden. Annars längtar jag bara efter sommaren, värmen och den lättsamma tillvaron med friska och glada barn.

3 Comments:

Blogger lina said...

Känner igen mig i din situation! Hela förra veckan var sonen sjuk, så jag ligger minst sagt lite efter nu!!! Sommar och sol får gärna komma nu:)

10:03 AM  
Blogger Ester said...

...och kanske lite grillat i vår trädgård?

2:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Haha.. jag skulle gärna vilja ha dej till granne *ler* mitt ena barn kan endast äta 16 saker och vi är tre glutenallergiska i familjen:-))

Folk är livrädda för att bjuda hem oss...

Hälsningar Monica

7:03 AM  

Post a Comment

<< Home