Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, August 21, 2006

Fisk med kikärter och ingefära


Den här fiskrätten gjorde min make i lördags. Han vet inte riktigt hur. Först tittade han på en bild i septembernumret av GoodFood (som jag köper ibland när jag behöver piggas upp). När jag bad min make skriva ner exakt hur han gjort fick jag en liten ful lapp en minut senare där det stod: "Hetta upp olja. I med salt/peppar/spiskummin (ordentligt)/vitlök (rätt mkt). Fräs lite. I med riven ingefära (mkt) och chili [min anmärkning: torkat indiskt chilipulver som vi har i allt]. Fräs, rör runt. I med kikärter, fräs lite. I med krossade tomater, rör runt, koka upp. I med fisk i bitar. In i ugn 12 min. Lägg koriander på."

Håll till godo med makens beskrivning. Det blev mycket gott.

1 Comments:

Blogger Viktoria said...

Jag ska hälsa maken att du tycker fisken ser god ut. Då blir han glad.

Ja, gud så petig med måtten jag också har blivit sen jag började blogga! (Ibland tycker jag själv att jag nästan är pinsam.)

11:02 AM  

Post a Comment

<< Home