Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, October 30, 2010

Äppelpäppel

Päronträdet har fått brunkrulliga blad, äpplena är konfiskerade av elaka maskar och en hare har hoppat upp i plommonträdet och ätit upp alla plommon. Eller vad vet jag vad som hänt med frukten på kolonilotten, bara att det inte blev nåt. Men björnbärsbuskarna har burit rikligt med bär, sist vi plockade av dem var en sen kväll för nån vecka sen. Med hjälp av ficklampa. Det blev en knäckig paj som jag kan berätta mer om en annan gång.

(Fotot på äppelträdet ovan togs på Älska mat-mässan i Malmö.)

1 Comments:

Anonymous Anna B said...

Ah, såg dem också när jag var där. Vackra. Köpte svagdricka och enbärsmust.

8:05 AM  

Post a Comment

<< Home