Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, October 07, 2011

Vårt fredagsmys, vi firar Tranströmer


Vi gläds över att Tomas Tranströmer fick nobelpriset. Äntligen en poet, och äntligen Tomas! Hurra, hurra! Min man dricker skumpa, men jag håller ställningarna här hemma med bubbligt vatten. (I ärlighetens namn hade jag nog druckit lite vin just nu om jag hade kommit ihåg att gå till systembolaget.)

Ett visst företag i potatisbranschen har lyckats osedvanligt väl med sin reklam. Varenda småunge vet att man ska äta chips på fredagen. Ibland gör vi det, men jag blir obstinat när snackstillverkare vill vara med och påverka min familjs vanor för mycket. Oftast äter vi goda nötter eller glömmer att det är dags för fredagsmys. Idag åt vi parmaskinka på brödpinnar, blodgrape, gruyère-ost och syltlök. En knasig blandning kan tyckas, men alla blev mycket nöjda, jag också.

5 Comments:

Anonymous tina said...

Att er fredagsbricka är tiotusen gånger godare än chips behöver ju inte ens sägas, men så ser den ju ut som en vacker tavla dessutom. Som all din mat. Vad roligt att läsa artikeln, den som väntar på något gott! ;-)

Trevlig helg!

1:37 PM  
Blogger Fröken Dill said...

Mycket bättre än chips!

11:12 PM  
Anonymous Elin said...

Vi har haft årstidernas majskolvar m limesmör som fredagsmys... Vinner också över fulchipsen....

4:07 AM  
Anonymous Helena Ljunggren said...

Där fanns det mycket gott ser jag :D

1:04 PM  
Anonymous Alexandra - Kärlek på tallrik said...

Låter som en riktigt bra blandning tycker jag, speciellt osten lockar mig! Chips? Ha, jag fnyser åt det påfundet - det finns ju många olika, mycket godare saker att festa på - det har ju du koll på =D

9:59 AM  

Post a Comment

<< Home