Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, February 19, 2011

Jag

Mina knivar klarar inte tomattricket, och vi har inget skinande nytt kök. Jag köper sällan köksprylar för här trängs elgrillen med matberedaren och kakformarna och en massa annat i en garderob. Min kokbokshylla svämmar över - maken är sur för att böckerna täcker tavlorna ovanför.

Visst hade det varit kul med nåt mer nytt och tjusigt och välplanerat. Samtidigt är jag så jädrans trött på att allt ska vara så perfekt. Jag tycker inte om att bara ha saker. Jag blir mycket gladare över att dricka kaffe ur min kantstötta välbekanta favoritkopp än en alldeles ny och dyr sådan. Jag förstår inte ens varför det är viktigt att hacka lök snabbt (apropå svenska kocktävlingar). Fast när jag tänker efter hade en ny eller nyvässad kniv kanske inte varit så dumt...

Jag tycker om god mat och jag prioriterar att laga mat varje dag. Jag trivs när det är rent och fint hemma, och jag tycker mycket om att bjuda hem vänner på mat. Då måste man städa lite före och det är bra, så det blir gjort. En hel del annat bryr jag mej mindre om.

2 Comments:

Blogger Erika said...

Jag känner igen mig!

12:19 PM  
Anonymous tina said...

Vad fint, både du och avokadon!

1:44 PM  

Post a Comment

<< Home