Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, November 17, 2008

Måndagens bästa matlåda

Ja, inte vann då min matlåda idag. Men annars var det svårt att välja en vinnare, här är några bubblare och en segrare.

T har alltid god mat och mycket grönsaker och frukt med sej. Dagens grillade kyckling är typisk henne.

C hade gjort lasagne med keso, spenat och cashewnötter. Lasagne är bra matlådemat; jag hade nästan glömt hur bra det är, ska testa C:s cashewvariant nån dag om hon vill dela med sej av receptet.

E hann börja äta innan jag fotade. Rotfruktsgratäng, hemrullade köttbullar och broccoli.

E hade med sej havrekakor med cayenne också. Det är ju sånt jag faller för, speciellt när man får provsmaka. Havrekakorna i kombination med rotfruktsgratängen (ovan) gör att hennes matlåda var dagens bästa - grattis, E!

4 Comments:

Blogger Lisa said...

Tack, tack! Vilken ära!
E

1:42 PM  
Blogger Sanna said...

Vilken rolig idé med matlådefotona :) jag är värdelös på att ta med mig matlåda.. kan bero på att alla barn alltid äter upp all mat :( tycker att hur mycket mat jag än lagar så blir där inget över... får nog skärpa upp den biten lite...

5:37 AM  
Blogger Tina said...

Jag hade bytt min trista matlåda idag mot vilken som helst av dina arbetskamraters fina lådor! Vad åt du själv föresten, hemligt?

6:38 AM  
Blogger Viktoria said...

Tina, jag hade också gärna bytt låda med vem som helst i måndags. Tror jag hade en liten fryspizza och två morötter. (Inte så kul att skriva om, men ibland blir det sådär.)

Ayla, jag skyller också på barnen - de äter upp all mat, jag får inget kvar till lunchlådan...

1:42 PM  

Post a Comment

<< Home