Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, November 01, 2006

Kärlek x sex

Maken och jag firar sex år idag. Vi firar att vi hade vår första dejt, på Café Japan i Göteborg. Maken pratade oavbrutet; jag var tyst och mätt, men rökte för mycket och drack mer rödvin än jag borde ha gjort. När jag skulle hem med spårvagnen pussade han mej på pannan. Är det den kyska pussen vi firar idag kanske? Eller att jag får mer sagt nu? Eller helt enkelt, förstås, att det blev vi två (trots den alltför kyska pussen och att maken inte fick så många ord ur mej)? Sonen är sjuk, därför blir vårt firande idag inte så extravagant. Vi säger fina grejer till varandra bara och jag har fått en blomma.

Förra torsdagen kände jag mej också, ja, nästan älskad... Det var avslutning på matlagningskursen och jag fick tre presenter, en chokladkartong, en kokbok med chokladrecept och en hemmagjord ljuslykta. Jag blev rörd över deltagarnas omtanke. Maten var lite festligare än vardagsmat eftersom det var sista gången. Vi åt hommos med dippgrönsaker, laxgryta med olika tillbehör (räkor, gremolata, riven parmesan och krutonger), vildris, spenat- och bönsallad och efteråt: gino. Jag gillar gino (faktiskt helt ok på frysta jordgubbar, tro det eller ej).

Nu ska jag säga några fler snällheter till min man. Det är han värd.

3 Comments:

Blogger Jessica said...

Grattis :).
Alltid trevligt med firanden. Sånt man borde göra oftare. Man tänker sig ofta att man kommer att ha mer tid för sånt och så ja, ibland blir det inte som man har tänkt sig.

1:46 PM  
Blogger nb said...

grattis!!
(trodde inte du var typen som rökte.) men måste säga att beskrivn av er första date ger mig hopp!!

10:02 PM  
Blogger Viktoria said...

Tack-tack båda två!

Nattbuss: Visst finns det hopp! Och nej, jag är inte rökare nu. Jag är expert på att sluta röka/snusa och sedan hitta festliga tillfällen att göra undantag... Men nu ska jag sluta med det också.

12:42 AM  

Post a Comment

<< Home