Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, August 27, 2006

Direkt från bonden


Jag vill påminna om cyberkockandet! Hoppas ni kan hitta på nåt av kycklinglever, mandel, mozzarella och svamp. Tycker du att ingredienserna är svåra, läskiga eller om du är allergisk eller vegetarian - ta nåt annat! Mejla till mej så jag vet att du deltar i tävlingen.

Det var debut för mej på Bondens egen marknad i Malmö igår och jag blev nästan hög av det. Jag tänkte mej att det mest skulle finnas grönsaker och frukt, och blev glatt överraskad av att hitta ekologiskt kött och bröd också. Vi köpte med oss gul zucchini, gula morötter, Discovery-äpplen, durumkärnbröd och saffranspasta från Ven, hjortryggfilé och strutsfärs. (Kött gör sej inte så bra på bild så de två sistnämnda fick inte vara med på kortet.) Hjorten var alldeles ljuvlig, och saffranspastan också; vi åt upp det tillsammans med vitlöksspenat när vi kom hem.

5 Comments:

Blogger Karin said...

Vi får göra upp om att träffas där en annan gång, för min del passar 16 september bra för då skall jag inte rida och har mer tid på mig, det kanske finns andra som är intresserade också.

6:50 AM  
Blogger Viktoria said...

16:e september passar fint för mej, om du har lust. Vi kan ju bjuda in fler när datumet närmar sej.

7:51 AM  
Blogger Karin said...

Då tycker jag vi bestämmer det!
Här kommer om vi har tur en permalänk http://fonster.blogspot.com/2006/08/cyberkocken.html
Premiär! Fick instruktioner av Anne förra månaden

8:22 AM  
Blogger Alice said...

Och jag missade Bondens marknad helt, trots att jag var i Malmö i helgen. Jag är tillbaka 9/9. Säg gärna till om du gör ett marknadsbesök då.

2:09 PM  
Blogger Viktoria said...

Synd att du missade marknaden, Alice! Vi åker nog dit igen både 9:e och 16:e, men vi kan bestämma närmare sen! Det vore roligt att se dej igen.

12:04 AM  

Post a Comment

<< Home