Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, August 24, 2006

Cyberkocken nr 5

Så var det dags att välja. Oliver, ägg, mozzarella, mynta, citron, kyckling, purjolök, körvel, tomater, mandel, potatis, gräslök, aubergine, lax, strömming, kålrot, morot, päron, lamm, kräftor, anka, kanel, plommon, tonfisk, selleri, jordärtskocka, honung, rödlök, krabba, fetaost, basilika, äpplen, körsbär, kalvfärs, kycklinglever, salvia, dragon, citronmeliss, persilja, zucchini, pasta.

Vilken poesi. Min man och jag lät inte slumpen råda när de fyra ingredienserna skulle utses. Den här månaden bestämmer vi - och jag vill överraskas! Jag har ätit alltför lite kycklinglever för att gilla det. Så därför blir Cyberkockens obligatoriska ingredienser kycklinglever, och dessutom ska mandel, mozzarella och någon god svamp ingå i rätten (det sistnämnda är min mans speciella önskemål och jag tyckte det var bra). På måndag eftermiddag vill jag ha fått alla förslag. Skicka en permalänk med ditt bloggrecept till mej. Eller om du inte har en egen blogg, mejla receptet så lägger jag ut det. (Mejladressen borttagen). Maken har antytt att min svärmor vill vara med den här gången, så alla måste anstränga sej till det yttersta; konkurrensen kan bli knivskarp...

6 Comments:

Blogger Ilva said...

Jattespannande ingredienser, saaa synd att jag inte kan vara med!

1:14 AM  
Blogger Jessica said...

Mandel är utomordentligt trixigt för att inte säga livsfarligt i undertecknads kök. Anka, dragon och kalvfärs hade varit nåt.

2:37 AM  
Blogger Viktoria said...

Ja, det kanske blev svåra ingredienser. Jag hörde just att svärmor inte tycker att mozzarellan passar in alls.

Mandeln kan du byta bort eller utesluta, Jessica!

3:53 AM  
Blogger MB said...

Tänkte att jag skulle försöka delta den här gången :-)

5:57 AM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Hej! Här är mitt bidrag: http://kinnasblogg.blogspot.com/2006/08/tvlingsbidrag-till-cyberkocken.html

12:32 PM  
Blogger Olle Lidbom said...

Folkets mat är med!

2:03 PM  

Post a Comment

<< Home