Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, October 09, 2005

Här är mitt kök



Anne visade sitt fina kök. Och här är mitt - lite ostädat och odiskat, men det bjuder jag på! Vi bor i en fyra och köket är litet i förhållande till övriga utrymmen. Stundtals förbannar vi bristen på skåp och avställningsytor. Köket och teverummet sitter ihop utan dörr och vägg, vilket gör att båda rummen känns något större. (Men det luktar matos i soffan.) Vi har inte så tjusiga prylar i vårt kök; IKEA-bordet är väl den sak vi köpte senast, men sonen har gjort en del märken i det redan. Stolarna håller knappt ihop och mikron är kass. Jag fick en fin kniv för ett halvår sen som inte är med i bild. Porrlampan i fönstret är jag nog mest nöjd med.

Eftersom jag är ganska nyfiken av mej så vill jag gärna se hur ni andra som matbloggar har det hemma, om ni vill visa förstås.

5 Comments:

Blogger Lisa said...

Åh! ideligen bevisas det att de som lagar den godaste maten inte har de flådihaste köken. Bild på vårt kök kommer när vi fått upp hyllorna min man snickrat på i flera månader. Vårt kök är pyttepyttelitet!

5:53 AM  
Blogger Laanna said...

Här ska jag nog trilla in lite oftare: fullt med trevliga recept:)
Köket såg ju mysigt ut, förresten...

6:11 AM  
Blogger Frida said...

ska bara ställa tillbaka köksmöblerna som letat sig ut i vardagsrummet och aldrig tagit sig tillbaka. Sen kommer en bild

12:59 PM  
Blogger Lena said...

Jag har oxå köksvisning =)
På www.koala.nu/kitchen under "The Kitchen" till höger. :)
Synd att du inte har så ej Blogger users kan skriva, lite jobbigt att vara bloggermedlem.

8:06 AM  
Blogger Viktoria said...

Åtackarsåhjärtligast för fina kommentarer! Nu är jag ännu mer nyfiken på hur ni andra har det hemma. (Städa inte för ivrigt innan ni fotograferar!)

Och Lena - trevlig köksvisning! Anledningen till att jag bara har öppet för Blogger-bloggare är att jag inte är så haj på datorer. Om det kommer konstigheter i datorn kan jag inte ta bort dom. Men fler än du har föreslagit att jag ska öppna för alla. Jag ska fundera lite.

11:26 AM  

Post a Comment

<< Home