Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, September 18, 2005

Äggmeditation



De här vackra hemvärpta äggen fick jag igår av våra kompisar (de som blev bjudna på vildsvin). Som ni ser har äggen olika färg och det gör mej konfunderad. Hönorna har ju ätit samma mat, hur kan då skalen se så olika ut?

Jag sitter nog och mediterar över det en stund. Medan söndagsångesten knackar på min axel.

6 Comments:

Blogger Ilva said...

Aggskalsfarg brukar bero pa honsraser, olika raser, olika farger. Sa var det med en av mina kompisars agg iallafall...

11:08 AM  
Blogger Viktoria said...

Jaha, tack! Jag får kolla upp vad hönorna heter!

11:16 AM  
Blogger M said...

Jag tror mer på att det gröna ägget kommer från en avundsjuk höna....det blåa från frusen höna....det brunaste är väl en "utländsk" höna, det beiga en typisk svensk, det mellanbruna en svensk höna som precis varit på solsemester och det gråa ägget är från en höna som nyss fått mycket tråkiga nyheter!

6:07 AM  
Blogger Viktoria said...

Hm, då lämnar jag de blåfrusna och ledsna höneäggen till nån som inte känner till detta (min man och son) och äter de glada hönornas ägg!

Solsemester vore inte så dumt, förresten. Eller åka på kurs utomlands - matkulturen i Spanien till exempel...

6:46 AM  
Blogger Roberto Iza Valdés said...

This comment has been removed by a blog administrator.

3:35 PM  
Blogger Roberto Iza Valdés said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:47 AM  

Post a Comment

<< Home