Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, October 11, 2008

En kyckling och lite snicksnack

"Fannys örtkyckling allt i ett" och varianter därav är bra recept.

Annars är det mesta som vanligt igen, vi jobbar och går på dagis. Det irriterar mej att jag inte hinner blogga och läsa andras bloggar så mycket som jag vill. Nästan varje kväll somnar jag när jag lägger barnen (utom just i kväll), vaknar surt vid tiotiden, lägger mej vid teven och somnar om, sover där till midnatt när barnen börjar skrika eller så väcker maken mej och säger att det är dags att lägga sej i sängen.

Ibland undrar jag om Olle Ljungström också slagit sej till ro och blivit svensson och om han i så fall känner sej tillfreds med vardagen.

Jag kan inte låta bli att tänka tråkvardag ibland, när man inte hinner det man vill eller har ork för det. I morgon kommer i alla fall grannarna på middag och det ser jag fram emot. Och just i kväll är jag ganska pigg, ska nog läsa bokcirkelboken. Jotack, det är en fin kväll och jag har en underbar familj och fantastiska vänner dessutom. Känner mej lite trött bara.

3 Comments:

Blogger Lisa said...

Bra recept är till för att spridas och det här är definitivt ett sådant! Förhoppningsvis kan det dessutom se till att det finns lite mer tid över till sådant man egentligen vill hinna med på vardagskvällarna...

11:31 PM  
Blogger Petra said...

Hoppas du blir piggare snart =) - typ när barnen är stora...

3:11 PM  
Blogger Unknown said...

Ser gott ut! :)

1:17 PM  

Post a Comment

<< Home